ŽÁDOST O RADU

14.11.2017

Dobrý
den pane Veselý. Jako spousta Vašich čtenářů, bych Vás chtěla
požádat o radu. Je mi 43 let. Já a moje sestra jsme
jednovaječná dvojčata s celkovou hypermobilitou. Od čtrnácti let
víme, že jsme nosičky antigenu HLA-B27. Maminka rovněž , má
revmatoidní artritidu. Od svých dvaceti čtyř let jsem byla na
protizánětlivých lécích a lécích od bolesti, kvůli bolestem
kloubů, vazů, šlach a svalů. Také šmorlovy uzly na Th
7-11. Nyní jsem bechtěrevik v ranné fázi proto jsem
prodělala v roce 2014 a 2015 biologickou léčbu, kdy se zánět
zastavil a léky užívám jen výjmečně. V roce 2013 u mě vypukla
lupénka. Ve třiceti letech mi jeden fyzioterapeut oznámil, že mám
levou stehenní kost kratší, ale že si nemusím dělat starosti,
že si na to moje pánev zvykla a nic s tím nedělal. No nevím,
celou dobu co o tom vím se mi to nezdá být v pořádku, protože
má bývalá revmatoložka mi vždy říkala, že jsem ujetá do
leva. Od roku 2014 mě brní pravá ruka a píská v pravém uchu.
EMG v pořádku, MR mozku kvůli podezření na roztroušenou
sklerózu negativní, ORL vyšetření také v
pořádku. Špatné postavení krční páteře v celém
rozsahu, hraniční meziobratlový prostor C5-C6, Th pátř,
kromě šmorlových uzlů spondylózy a spodylerartrózy, také
dyskopatie. Bederní páteř už mi dlouho nedělali, tak jen co si
pamatuji něco s esky, diskrétní skolióza a spondylóza.
Momentálně mě nejvíce trápí to brnění ruky a necitlivos
konečků prstů, bolest pravého ramene, která se táhne k lokti a
zápěstí. Ruka je o hodně slabší. Také mám často bloklou
krční a hrudní páteř. Neuroložka tvrdí, že to brnění
není od páteře a ortopéd zase, že jo. Pokaždé, když mě to
rameno začne příliš bolet, tak se mi zhorší i to brnění.
Od mala jsme hodně sportovali, hlavně závodně sportovní
gymnastika, basketbal, vybíjená a volejbal, ale ten pro bolesti
prstů trval jen chvíli. Moc bych Vás chtěla poprosit o radu, co
mám dělat dalšího, kromě toho, že cvičím cviky pro
bechtěreviky 2x denně, k fyzioterapeutce chodím 2x měsíčně a
jednou za tři měsíce na celkovou mobilizaci, která vydrží
maximálně měsíc. Pracuji jako uklízečka. Budu Vám moc vděčná
za odpověď, protože doktoři si mě přehazují a vymlouvají
jeden na druhého. Moc děkuji Magdaléna.


Vážená
paní. Odpovědět na Váš dotaz nelze jednou větou, proto ji
rozdělím do několika bodů.

Nejprve
k antigenu. To, že jste se sestrou jeho nositelkami, jsou jako možná
genetická dispozice, ale to ještě nemusí znamenat, že chorobou
musíte onemocnět Nepíšete, jak je na tom Vaše sestra. Tím, že
jste prošla biologickou léčbou lze usoudit, že se to alespoň
částečně podařilo utlumit. Lupénka ale naznačuje, že u Vás
přesto k nějakým změnám na páteři došlo. U Vás to mohlo
vyvolat to intenzivní sportování v dětském věku, kde zejména
gymnastika může později způsobit onemocnění bechtěrevovou
chorobou. Příliš vysoké zátěže v raném věku na páteř,
které se pak projevují ztuhnutím některých obratlů a jejich
neschopností optimální funkce. Viz pak i šmorlovy uzly, jako
otlačeniny na špatně propínaných obratlích.

Ten
fyzioterapeut dle mého názoru byl debil. Pokud nekulháte, což
neuvádíte, tak jste se určitě s jednou kratší nohou nenarodila.
To že je kratší svědčí o tom, že Vaše tělesná osa, tedy
páteř je nesrovnaná a všechny klouby v těle vlivem tzv.
Postulárního mechanizmu se její dysfunkci musely přizpůsobit,
píšete o jakési diskrétní skolióze.

K
Vaší páteři. Páteř není nějaká pružná tyč, jak by se
mohlo mylně domnívat, ale 24 navzájem rovnocenných kloubů, tzn.
že každý z nich musí být vůči svým sousedům rovnocenně
pohyblivým a při tlaku na páteř dostatečně přizpůsobivým v
zájmu celku. To u vaší páteře a zejména krční rozhodně není.
Kostra od dolních končetin, přes bedra až do lebeční oblasti
musí být dysfunkční, tedy není souměrná (viz to zjištění
že jste ujetá do leva), a to v těle logicky vyvolává ve smyslu
akce reakce negativní projevy. Nestačí mobilizovat klouby, je
nutno je vrátit do jejich původních os. Váš problém je v tom,
že fyzioterapeutka to neví, protože jí to nikdy nikdo neřekl.
Ale to je zase jiný příběh. A teď Vás možná i pobavím, ta
dysplasie v krční páteři může být klidně i jako následek
neuváženého uvolňování napětí v hrudním koši, aniž dojde
současně k uvolnění krční páteře!!! Možná Vás po tom i
někdy bolela hlava, což se běžně stává a píšete o pískání
v uchu. To není tím, že by Vaše krční páteř byla vadná, ona
jen zbraňuje průniku vysokých tlaků (a ty jsou minimálně tak
velké, kolik váží Vaše tělo), aby tlaky nepronikly do dutiny
lebeční. Dysplasie je vlastně neschopnost meziobratlových disků
(plotének) pružit, nasávat a vytlačovat fyziologickou tekutinu a
tím tlumit tlaky jako polštář. Nemohou, protože jsou trvale
utlačené.

Bolesti
pravé strany pak vznikají jako přímý důsledek nesprávného
nastavení zejména 6 a 7 C, tedy krčních obratlů, které pak
prostřednictvím nesprávně propínaných svalů na ně připojené
až do konečků prstů bolí, brní, jak komu libo a protože už
tlak nemá kam "jít", tak se "vrací" a cestou způsobuje
záněty zase až do ramene. Celkem jednoduché. Paní neuroložka se
mýlí, nervové sítě pod tím tlakem nemohou reagovat normálně
proto brní, ortoped má pravdu, je to od páteře, teď ještě
vědět proč. Kyby to věděl, asi by Vám pomohl a minimálně Vám
ulevil od bolestí.

Domnívám
se, že Celostní manipulací by se Vám dalo okamžitě pomoci od
současných potíží, tedy srovnat celou kostru k povolení tlaků
a uvolnění napětí. Vy sama každé ráno, se sprchujte teplou
vodou tak, že sprchovou růžicí si budete postupně uvolňovat
nejprve krční páteř s jemným pootáčením a kýváním hlavy,
pak ramena, paže až do dlaní a pak postupně záda až do pánve.
Poté ve stoji mírně rozkročném alespoň 5 minut se vlnit od
kolen přes pánev, snažit se jemně vlnit páteří až do hlavy a
hlavně uvolněně dýchat. Myslete na to, že nejen klouby musí být
mazány kolagenem, ale celé tělo, všechny svaly elastinem, aby
byly pružné, elastické a tím neovlivňovaly především obratle,
na které je jich mnoho připevněno. A začněte hodně chodit, a ať
Vás nenapadne chodit s holemi NW, to je další nesmysl, pěkně
uvolněně alespoň hodinu denně, pěkně dýchat a kráčet v obuvi
s rovnými podrážkami. Uvidíte, že za měsíc chůze se Vám
znatelně uleví jak tělesně tak i psychicky. A pozor, jinak svůj
imunitní systém neposílíte, než pravidelným přirozeným
pohybem na čerstvém povětří, takže i ten antigen by se nemusel
projevit.

© 2020 Blog terapeuta pohybových bolestí. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky