OPRAVDU SE MUSÍ VŠECHNY BOLESTI PÁTEŘE A KLOUBŮ OPEROVAT?

04.02.2012

Takže:

Počká na vás na náměstí, odvede vás do nedalekého penzionu, kde provozuje praxi, obhlédne vás od pat až po vršíček hlavy, nechá udělat pár pohybů a položit se na masérské lehátko. Povídá si s vámi, má smysl pro humor, což je pro mne důležité.

Zahřátým olivovým olejem, v místech s větší bolestivostí třezalkovým, začne s rovnáním ..... je to masáž, není to masáž, těžko popsat pocity . Jemnými i silnými dotyky pracuje s klouby, s jejich napojením na svaly ( promiňte tu neodbornost výrazů) se svaly , prostě s celým tělem za intenzivní spolupráce pacienta (odmítám výraz Ing. Veselého - "klient" , protože já, po letech v roli obtěžovatele neurologů, neurochirurgů a ortopedů , kdy jsem se jako pacient či alespoň klient cítila opravdu jen výjimečně, ovšem abych lékařům nekřivdila, za ty výjimky jsem velmi vděčna), jsem se jako pacient opravdu cítila. Cítíte zájem o váš problém, dočkáte se řešení.

Svaly, kosti, klouby, celé tělo pan Veselý zřejmě vnímá jako geniálně sestavený mechanismus, kde spolu vše souvisí a vzájemně na sebe působí a dovede s ním pracovat. Rozumí mu a vnímá tak i vaše tělo a jako mechanik se ho i dotýká, odborně, účelně, profesionálně. Nechci mluvit za pana Veselého, mluvím o svých dojmech a pocitech. Spolupráce pacienta spočívá v hlubokém dýchání a chvílemi i dost intenzivním pohybu, občas se napijete vody a na chvíli odpočíváte. Pro takovou zanedbanou a ochablou pětapadesátiletou trosku, jako jsem byla já, je to dost náročné, cítila jsem se unavená, ale úžasně uvolněná, tak uvolněná, že jsem se první večer vydala se zbytkem rodiny na víno J což už příště opravdu, ale opravdu, neudělám ..... zhruba hodinová terapie se opakuje po tři dny, dotyky se prohlubují, zatuhlá místa bolí, ale povolují, sem tam se udělá modřina. Domnívám se, že součástí terapie byla i masáž lymfatického systému, po masáži štítné žlázy mi do rána otekl obličej a zčervenala bělma očí, vše ale do večera zmizelo.

Každý den z těch tří cítíte a vidíte další pozitivní změny ve vašem těle a tím i na duši. Druhý den, kromě hodinové terapie, jdete na pěší výlet s ostatními pacienty. Pan Veselý vás bude učit chodit. Ano !!!! učit chodit a dýchat. Já, která jsem pro intenzivní bolesti kotníku, paty a chodidla neušla do návštěvy Nových Hradů více jak 500 metrů, jsem po druhé hodině terapie ušla pět kilometrů krajinou, kopec vyšla bez funění a kdyby mi jako společník nebyl přidělen moc milý, ale moc nemocný pán, který si na delší trasu netroufal (byl vybaven J krokoměrem, proto vím, kolik jsme nachodili), tak jsem snad se zbytkem skupiny šlapala až k hranicím Rakouska. Třetí den, kromě terapie, absolvujete ještě ve skupině předvedení a nácvik ranního rozcvičování. Ráda bych své psaní zkrátila, ale nedá mi to. Musím ještě načrtnout, jak mi bylo PŘED Novými Hrady a jak je to se mnou DNES. Vinou několika úrazů a následných operací před více jak třiceti lety jsem měla kotník PDK ohebný v rozsahu 30 %, nohu kratší více jak o dva cm, koleno ohnula do 45 stupňů. Páteř po náhradě (r. 1996) bederního obratle titanovým bločkem a zpevnění kovovou deskou zafixovanou osmi šrouby ve zdravých obratlích je v těchto místech neohebná definitivně, veškerá zátěž je na kyčlích. Díky zkrácené končetině posunutá pánev, hrudník, rameno, taková jako bych byla celá malinko do vrtule. Na kotníku opakované výrony a otoky, poslední dva roky byla chůze utrpením, chuť do života žádná, chuť k jídlu neadekvátní minimu pohybu.

Po terapii u pana Veselého - kotník ohnu v rozsahu devadesáti procent, koleno na 80 stupňů, chůze mi nedělá problém, výron či otoky od podzimu ani jednou , ramena i kosti pánevní mám v jedné výšce, nohy stejně dlouhé (!?!) hrudník srovnaný, neohebný palec na PDK už se hlásí k životu a ukazováček, který jen tak bez života visel začal poslouchat mé pokyny, palce nohou vybočené do X jsou pryč. Dřív jsem se otáčela celým trupem, teď otočím hlavou a vidím to samé.

Ke spánku se ukládám v libovolné poloze, už žádné polštářky pod koleno, měkké pod kyčle, soustavu polštářů pod hlavu.... místo polštáře používám jen takový měkký půlměsíček - polštářek pod krční páteř, v noci mě nebudí tlak na močový měchýř. Celá jsem jakoby lehká, uvolněná, rozcvičuji, prodýchávám páteř, hodinová každodenní chůze se mi zatím nevejde do rozvrhu, ale dělám, co můžu. Chodidla a lýtka masíruju třezalkovým olejem několikrát týdně, dostavila se chuť a elán zase něco dělat se svým životem a pro sebe.

Veškerou práci , kterou musím dělat ve stoje, dělám ve stoji spatném (?), paty k sobě, špičky od sebe, úžasné a jednoduché, záda nebolí, narovnávají se, svaly se zapínají. Doma chodím zásadně bosa nebo jen v ponožkách, ze začátku , pár dní , to hodně bolelo, ale výsledek neskutečný.

Veškerou drahou zdravotní obuv jsem odnesla do popelnice, ortopedické vložky a srdíčka do bot také. Do rána byly všechny boty pryč....tak si asi nějaký chudák zrychtuje nohy jako já....ach jo.

Bezprostředně po návratu od pana Veselého jsem prospala dvacet čtyři hodin a čtrnáct dní se cítila velmi unavená, zhoršily se kožní problémy, všechny svaly rozbolavělé..... ALE - měkoučké, ohebné, nezatuhlé, každý den jsem objevila nějaký další drobný zázrak či pozitivní změnu, nebo jak to nazvat. Jsem vděčna neskutečné náhodě, která mě na stránky pana Veselého přivedla a panu Veselému za to, že se mne hned ujal. Rozhodně přijedu znova, tentokrát již klidná, bez pochybností a s důvěrou.

Jestli někdo z vás má dotaz, se kterým se ostýchá obrátit přímo na Ing. Veselého, tak pokud budu schopna, odpovím mu na e-mail adrese rena.c@seznam.cz .

Rozhodně tomu, komu hrozí operace plotének, má bolestivé menstruace, nemůže otěhotnět, bolí ho kyčle, kolena, páteř a já nevím co všechno, bych návštěvu u pana Veselého jako první krok doporučila.

Jako doušku uvádím, že Nové Hrady jsou kouzelné městečko, kde je na co koukat, hrad, zámek, kostel, kde je kam jít - cukrárna u hradu dělá to nejlepší presíčko co jsem kdy ochutnala , nádherné zákusky a to vše zabaleno do půvabného interiéru s krbem a obřím černým kocourem, pizzerie u kostela peče v peci vynikající pizzu i s sebou do škatule, interiér jen pro odvážné, což jsem já J dělá druhý nejlepší presso plus rozlévá slušná rakouská vína a hotel - hostinec U Václava vaří spolehlivé vynikající hotovky i minutky a poskytuje levné, slušné ubytování.

Okolí N.H. si vygůglujte sami J je úžasné a stojí za návštěvu i za špacír.

Smutná perlička nakonec - když jsem chtěla předvést své praktické lékařce moje nové tělo, ramena ve stejné výšce alespoň ............ nereagovala nijak... přešla na jiné téma, ani okem nezavadila L.

© 2020 Blog terapeuta pohybových bolestí. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky