JE MI 33 LET A DO NEDÁVNA JSEM BYL NAPROSTO V POŘÁDKU

13.01.2010

Text:
Dobrý den přeji, po dlouhých úvahách s tím musím ven. Je tomu asi 4 měsíce, co z ničeho nic jsem začal cítit zvláštní pocit v pravém koleni, bylo to takové jako loupání, měl jsem dojem, že je to únava v koleni, ale mam sedavou práci, tudíž ne kvůli tomu. Po týdnu to začalo i v druhém koleni. Záhy bolesti v kyčlích i v noci. Postupně to přestalo bolet, ale začalo to kolovat přes ramena k loktu a zápěstí, kde to zůstalo. Nyní v zápěstí cítím tlaky a pořád procvičuji ruce, kroutím je-tím uvolňuji tlak, když to nepromnu, začne to bolet. V nohách mi to připadá jako artritida, ale v rukách mě to stále bolí, někdy v noci mě to probere. Takto mi to křupe v rukách celý den, tlak na chvilku zmizí. Taky mi v zápěstí přeskakují kůstky. Podotýkám, že mam práci u PC tak bych se jinak nedivil, ale toto se mi rozlezlo do všech hlavních kloubů. Bral jsem Condro Forte, žádná změna. Ani jiné preparáty mi nezabírají. Je mi 33 let a do nedávna jsem byl naprosto v pořádku. Mám nadváhu při 179 cm 138 kg, to bych pochopil s koleny, ale já to mam všude.
Doktor z výsledků neviděl anomálii či něco, co by naznačovalo, že je něco v nepořádku.Tak si již nevím rady co to je. Ještě musím dodat, že již 2 roky mam sedavou práci, dříve jsem byl aktivní a měl necelých 90 kg. Věděl by jste co s tím, nebo diagnostikoval by jste, co by to mohlo být a co mam dělat?Děkuji předem moc za ochotu mi k tomu říct alespoň něco. S pozdravem Mirek

Mirku, velice rád Vám odpovím, ale nejprve to musím vydýchat. Veselý Jan

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nejprve trochu shrnutí Mirku: po dvou letech váha z 90 na 138 kg při výšce 179 cm ve 33 letech jako výsledek totální absence přirozeného pohybu a sedavého zaměstnání u PC. Tomu se musí umět např. vyhnout zápasníci SUMO. Lze tedy usuzovat na minimum chůze, při kterém se kostra nedokázala vyrovnat s rychlým přetížením těla a proto se klouby začínají vychylovat ze svých os a doslova hroutit. Odtud ty změny v kolenou a pronikavé bolesti v kyčlích, je to jako když se přeloží automobil a přestane mu fungovat odpružení. To, co pisateli připadá v kolenou jako artritida, bude nejspíš sesmeknutí kloubů z tzv. kondylů (lidově by se dalo říci kladek), a kloubní hlavice o sebe "na tvrdo" drhnou. Artritida se tam ale, pokud nedojde k urychlené změně zcela určitě objeví, ale to bude možná to poslední, co by vadilo. Jestliže vycházíme z poznání, že lidské tělo "spaluje" především tuky a cukry jako energii k pohonu svalů, tak k tomu vyžaduje dostatečný přísun kyslíku jako každé jiné spalování, jinak je nespaluje, ale ukládá. Dysfunkce z kloubů v dolní části těla se snadno přenesly do vyšších pater kostry a způsobily mimo jiné spasmickou nerovnováhu svalů v hrudním korzetu s následnými křečovitými stahy cévních svazků a místních vazů přes klouby ramenní, loketní až do prstů horních končetin. Jejich napětí a zkracování má za následek pnutí v systému kůstek zápěstních, jejich blokaci, ono křupání a následně tlaky v karpálních tunelech. Napětí pak prostřednictvím natahovačů a ohýbačů jednotlivých prstů vedených přes kůstky zápěstní do předloktí pak způsobují sesmekávání jednotlivých prstních kloubů a tím napětí ve svalech dlaně a celého předloktí. Domnívám se, že kloubní dysfunkce postoupily i do krční páteře a napětím okolních svalů jdoucích do krku a lebky mohly způsobit stlačení štítné žlázy. To může mít za následek nadbytek tvorby hormonů a tzv. katabolismus ( metabolismus = výměna látková těla, nadbytek má za následek převahu katabolických - rozpadových pochodů). Způsobuje to pak zvýšenou nervovou reaktivitu, zvýšení srdeční a tepové frekvence, svalový třes v těle a nadbytečnou tvorbu těla!!!

A jsme možná doma Mirku. Pokud je pravda ta Vaše poznámka co že na to pan doktor, nemohu si odpustit poznámku, nestudoval on v Plzni? ( Ano, je to ode mě ošklivé, nechť mi to v Plzni prominou ale tak lákavé), já inženýr, mohlo by se říci technokrat, si tady troufám opovážlivě vysvětlovat složitá tajemství lidského těla. Jenže, jestli se ta lékařská věda opravdu nedostává svou neustálou specializací do situace, že ne pro stromy ale už pro jednotlivé větve stromů nelze vidět les. Vždyť Vy musíte mít rozhozenou kompletně celou fyziologii těla! Z obráceného pohledu je to vlastně ale dost jednoduché - porušení rovnováhy. A to je to, co mi dává, někdo by mohl říci až neskutečnou drzost, tady lidem vysvětlovat příčiny jejich a mnohdy i dlouholetých potíží. Při tom prohlašuji: necítím se být lékařem a ani by mě nenapadlo se jim do toho plést, natožpak třeba léčitelem, tak to už vůbec ne. Prostě chlápek co usilovně chodí a při tom si všímá, jak vlastně to naše tělíčko reaguje, zkrátka- logiky těla v jeho biomotorické dynamice. A k tomu si sem tam něco přečíst a ono to funguje. Teď něco k Vám: je nutno okamžitě započít s nápravou (všimněte si prosím, že záměrně nepíši léčením), ale obávám se, že Vy sám to nezvládnete. Co se týče užívání kolagenových přípravků, nic proti nim, ale Vy je můžete jíst po lopatách, sám jste seznal že výsledek nula. Je třeba Vám srovnat okamžitě veškeré klouby a to několikrát po sobě a uvolnit spasmické křeče celé svalové soustavy. Jen to bude u Vás dost problém, (chlápek na stole se 140 kg, dostat se přes ty vrstvy tuku ke svalům ) ale jinudy cesta nevede. A chodit, chodit a chodit, ne hodinu denně ale aspoň hodinu a půl, rovnat si klouby a pít a dýchat. Ten dodatek, možná bude někomu připadat jako frivolní, píši záměrně k vůli Vám a Vám podobným, včetně poznámky o zápasnících Sumo. Je to proto, aby jste mi uvěřil, že to lze všechno vrátit do normálních kolejí. Sice to zas až taková prča nebude, ale věřte svému tělu, "ono bude se chtít vrátit" do normálu. Už jenom proto, že je Vám pouhých 33 let a všechno co činí život krásným Vy máte před sebou, tak hlavu vzhůru chlape. Konec konců, holky jsou čím dál krásnější a na tlustý moc nereagují. Kurňa, ale že jsem to vydýchal...

Pěkný den všem přeje Jenda z Nových Hradů


© 2020 Blog terapeuta pohybových bolestí. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky